Thursday, November 4, 2010

Lesson 11: 日本の大学生

Part 1: interview
Let's learn about Japanese college student's life! Find a Japanese student on campus and ask the following questions.

  1. 子どもの時、何になりたかったですか。
  2. アメリカに住みたいですか。どうしてですか。
  3. Make your own question using ~ことがありますか and ask about the person's interesting/funny/embarrasing/scary/etc. experience. Ask the follow-up questions as well such as どこで?いつ?どうでしたか?どうして?
  4. Ask the following assigned question:
  • 日本の大学生はひまな時、何をしますか。
    (LAX: バーンズ、ベルガム、ドノバン/RF: バク、クーパー、フライヤムース、ガーバー、ハリス)
  • 日本の大学生はデートの時、何をしますか。
    (LAX: ドローフ、ハウゲン、ジョダルスキー/RF: カプ、ラプラント、メラディー・ラーソン、ウィル・ラーソン、リー)
  • 日本の大学生はなつ休みやはる休みに何をしますか。
    (LAX: ラドロン、タオ/RF: ライネンガー、マクメナス、リード、スワンソン、バンディバーグ、ジョン)

Part 2: write up
(1) Blog posting: Go to your blog site and post the interview summary. (Due by 1pm on Monday, 11/8)
In Japanese, write a summary of the interview result in a narrative style:
  • Organize your summary paragraph utilizing sentence connecters such as  そして、それから、でも、~てform, and reason から.
  • Use Lesson 9-11's grammar structures.
  • Do not list sentences/answers.
In English comment on the interview through the lens of:
  • Similarities/differences between the US and Japan, OR
  • Interesting/new findings, OR
  • What you want to know more about Japanese college student's life

(2) Comment posting: Read one of your classmates’ blog entry and post your comments. Your comment can be in Japanese or English. (Due by 1pm on Friday, 11/12)

No comments:

Post a Comment