Wednesday, September 15, 2010

201 Project 1: interview--Lesson 9 高校の時

JAPN201Project 1: Interviewing Japanese student/person on campus

キャンパスにいる日本人と話して、友だちになりましょう!
Lesson 9: 高校の時
Part 1: interview
Find a Japanese student/person on campus and interview him/her about his/her high school days in Japan.
Interview questions:
1.      高校の時、たのしかったですか。どうしてですか。
2.      高校は何時にはじまって、何時に終わりましたか。
3.      高校の時、べんきょうするのがすきでしたか。どうしてですか。
4.      高校のしけんやしゅくだいはどうでしたか。
5.      高校の時、アルバイトをしましたか。どんなアルバイトをしましたか。どうでしたか。
6.      高校の時、しゅうまつはたいてい何をしましたか。
7. あなたの高校では何をしてもよかったですか。
8.      Make your own question

 
Part 2: write up
(1)   Blog posting: Go to your blog site and post the followings (Due by 1pm on Monday, 9/27):
a)      In Japanese, write a summary of the interview result using ~と言っていました。
Do not list sentences. Instead, organize your summary paragraph utilizing sentence connecters such as 
そして、それから、でも、~てform, and reason から.
b)      In written English comment on the interview through the lens of:
ü  Similarities/differences between the US and Japanese high schools, OR
ü  Interesting/new findings about the Japanese high school life, OR
ü  What you want to know more about the Japanese high school life
(2)   Comment posting: Read one of your classmates’ blog entry and post your comments. Your comments can be in Japanese or English. (Due by 1pm on Friday, 10/1)

No comments:

Post a Comment